
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره24
-
تعداد مقالات1,106
-
تعداد نویسندگان1,604
-
مقالات پذیرش شده247
-
مقالات رد شده859
-
درصد پذیرش22.33%
-
درصد عدم پذیرش77.67%
-
زمان پذیرش (روز)120
-
پایگاههای نمایه شده46
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات866,621
بررسی رابطه بین راهبری دانش و تسهیم دانش در بین کارکنان شعب بانک سپه استان فارس
دوره 3، شماره 1، بهار 1400، صفحات 311 - 290
1- کارشناسی ارشد حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، شیراز، ایران
2- کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامیواحد شیراز، شیراز، ایران
3- کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، شیراز، ایران
4- دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
چکیده :
تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین راهبری دانش و تسهیم دانش در بین کارکنان شعب بانک سپه استان فارس انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل شامل کلیه کارکنان شعب بانک سپه استان فارس به تعداد 1182 نفر بودند که روش نمونهگیری خوشه ای ساده و با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه 246 نفر تعیین شد. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه های راهبری دانش(فانگ، هوانگ و لی،2004) و پرسشنامه تسهیم دانش(دیکسون،2001) صورت گرفت. سنجش فرضیه های تحقیق با استفاده از آزمون تی تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون و مدل معادله ساختاری و با استفاده از نرم افزار SPSS16، انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد که میزان مکانیزم های تشویقی، هویت سازمانی، اعتماد، کانال های ارتباطی غیررسمی، و یادگیری سازمانی از ابعاد راهبری دانش در شعب بانک های سپه استان فارس در حد مطلوب می باشد. از طرفی میزان دانش ترتیبی، دانش آشکار، دانش پنهان، دانش استراتژیک و دانش کارشناسانه در شعب بانک های سپه استان فارس پایین تر از حد مطلوب می باشد. در نهایت راهبری دانش در شعب بانک های سپه استان فارس پیش بینی کننده مثبت و معنی دار تسهیم دانش در شعب بانک های سپه استان فارس می باشد. بنابراین با افزایش راهبری دانش در شعب بانک های سپه استان فارس میزان تسهیم دانش نیز افزایش می یابد.