
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره24
-
تعداد مقالات1,106
-
تعداد نویسندگان1,604
-
مقالات پذیرش شده247
-
مقالات رد شده859
-
درصد پذیرش22.33%
-
درصد عدم پذیرش77.67%
-
زمان پذیرش (روز)120
-
پایگاههای نمایه شده46
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات866,537
شناسایی مؤلفه های عملیاتی مدیریت استعداد در دانشگاه ها
دوره 2، شماره 4، 1399، صفحات 402 - 386
1- استادیار،گروه مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان،،گرگان،ایران
2- فارغ التحصیل کارشناسی ارشد
چکیده :
این پژوهش با هدف تدوین مؤلفه های عملیاتی مدیریت استعداد در دانشگاه ها انجام شد. روش پژوهش کیفی و ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه های عمیق نیمه ساختاریافته بود. جامعه ی آماری شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه های گلستان، آزاد اسلامی گرگان و علوم پزشکی گرگان می باشد. روش نمونه گیری گلوله برفی و تعداد افراد مصاحبه شونده 29 نفر است. با توجه به پایه نظری این تحقیق مدیریت استعداد شامل سه مضمون اصلی جذب، توسعه و حفظ و نگهداشت استعداد در نظر گرفته شد. در مرحله ی جذب استعداد پنج مؤلفه ی شرایط، روش های شناسایی، شاخص و ابزارهای مطلوب و مجاری استعدادیابی، در مرحله ی توسعه ی استعداد نه مؤلفه بازاندیشی فرهنگی، ایجاد فرصت ها و شرایط، سیاست گذاری ها و خط مشی های درون دانشگاهی،ترفیع، رهبری، ویژگی های دریافت کنندگان خدمات آموزشی، کار چالش برانگیز و عوامل مؤثر در توسعه اعضای هیئت علمی و در مرحله ی حفظ و نگهداشت استعداد پنج مؤلفه انگیزه، مشوق ها، ارزیابی، امنیت شغلی و خروج از دانشگاه اکتشاف شد.
کلمات کلیدی :