
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره24
-
تعداد مقالات1,106
-
تعداد نویسندگان1,604
-
مقالات پذیرش شده247
-
مقالات رد شده859
-
درصد پذیرش22.33%
-
درصد عدم پذیرش77.67%
-
زمان پذیرش (روز)120
-
پایگاههای نمایه شده46
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات866,603
اتخاذ استراتژی های صحیح، ارتقای کارایی تجاری و شکل دهی نوآوری و ابداع در شرکت های کوچک و متوسط ساخت و ساز و املاک به منظور ایجاد مزیت رقابتی
دوره 5، شماره 4، زمستان 1402، صفحات 44 - 62
1- کارشناس ارشد، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران
چکیده :
این مطالعه با هدف بررسی تأثیر استراتژی های مدیریتی بر بهبود مزیتهای رقابتی شرکتهای کوچک و متوسط انجام شده است. این مطالعه همچنین اهمیت کارایی و نوآوری را به عنوان متغیرهای واسطه در رابطه بین استراتژی های کسب و کار و مزیت رقابتی در نظر می گیرد. نمونه پژوهش شامل 150 شرکت کوچک و متوسط در صنعت ساخت و ساز و املاک است. یافتهها حاکی از آن است که استراتژی های مدیریتی تأثیر مثبتی بر مزیت رقابتی دارند. استراتژی های بهتر کسب و کار، مزیت رقابتی شرکتهای کوچک و متوسط را بهبود می بخشد. علاوه بر این، کارایی تجاری و نوآوری نیز در رابطه بین استراتژی های کسب و کار و مزیت های رقابتی به عنوان واسطه عمل می کند. این نتایج شواهدی از اهمیت کارایی و نوآوری برای بهبود مزیت رقابتی ارائه میدهد. پیشنهاد می شود که شرکتهای کوچک و متوسط کارایی و قابلیت نوآوری خود را بهبود بخشند تا مزیت های رقابتی خود را تقویت کنند.
کلمات کلیدی :
- 480
- 25
- 1402/07/15
- 1402/09/12
- 1402/11/28