ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

مدیریت و حسابداری 

باندلینگ استراتژیک؛ مفاهیم و کاربردها
دوره 4، شماره 12، بهار 1401، صفحات 20 - 7
نویسندگان : الهام عزیزی* 1

1 دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران

چکیده :
باندلینگ به معنی فروش بیش از یک محصول یا خدمت در قالب یک بسته و معمولا با قیمتی کمتر از قیمت فروش محصولات بصورت جداگانه است. علیرغم مزایای مطرح شده در ادبیات باندلینگ، مشاهده می شود که تلاش چندانی در باب توضیح مفاهیم واحد و کاربرد آن بخصوص در ایران صورت نگرفته است. بنابراین مطالعه حاضر با هدف آشنایی هر چه بیشتر با مفاهیم استراتژی باندلینگ و نیز فراهم نمودن زمینه ای برای انجام تحقیقات بیشتر در این رابطه، ضمن مرور ادبیات مختلف، به استخراج تعاریف و اصول اولیه و نیز طبقه بندی استراتژی های باندلینگ می پردازد، و در ادامه بسته به پنج عامل مهم حداکثر قیمت های پرداختی موقعیتی مصرف‌کنندگان، اهداف شرکت، رقابت، هزینه‌ها و ادراک مصرف‌کننده از بسته‌ها، چارچوبی از 12 پیشنهاد مطرح شده را ارائه می دهدکه مدیران می توانند با سبک و سنگین کردن آنها به هنگام تصمیم گیری، استراتژی بهینه خود را انتخاب نمایند.
کلمات کلیدی :
استراتژی باندلینگ، باندلینگ محصولی، باندلینگ قیمتی، بسته بندی، دسته بندی، فروش بسته ای، بازاریابی، محصول، باندلینگ
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !