
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره24
-
تعداد مقالات1,106
-
تعداد نویسندگان1,604
-
مقالات پذیرش شده247
-
مقالات رد شده859
-
درصد پذیرش22.33%
-
درصد عدم پذیرش77.67%
-
زمان پذیرش (روز)120
-
پایگاههای نمایه شده46
-
تعداد داوران103
-
تعداد مشاهده مقالات866,613
نقش تطبیق معیارهای تضمین کیفیت و اعتبار دهی در تولید دانش
دوره 3، شماره 2، تابستان 1400، صفحات 161 - 147
1- 1
2- 7
چکیده :
پژوهش حاضر باهدف شناسایی و دریافت نقش تطبیق معیارهای تضمین کیفیت و اعتبار دهی در تولید دانش در پوهنتون های دولتی افغانستان انجام شد. تحقیق از نوع کاربردی و روش آن از نوع پیمایشی میباشد، جامعۀ آماری موردنظر اساتید پوهنتون های دولتی افغانستان و تعداد نمونهها 79 استاد بر حال پوهنتون های دولتی افغانستان میباشد. پرسشنامهها بهصورت آنلاین توسط اساتید از پوهنتون های مختلف تکمیل گردیده است، که از آن جمله به تعداد 1 تن استاد با رتبه پوهندوی، 8 تن استاد پوهنمل 42 تن استاد پوهنیار، 22 تن استاد نامزد پوهنیار و 6 تن از استادان به رتبه پوهیالی در این تحقیق اشتراک نمودند. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS22، آزمون الفای کرونباخ برای دریافتن پایایی پرسشنامه و برای دانستن رابطه بین متغیرها آزمون همبستگی تاوی-بی کندال انجامیافته است. یافتههای تحقیق نشان داد که تطبیق و آگهی پلان عملیاتی مطابق پلان استراتیژیک، توسعه و ارتقای کیفیت در نهادهای تحصیلی، ظواهر فزیکی خوب و قناعت بخش و موجودیت آمریت تضمین کیفیت در نهادهای تحصیلی باعث تطبیق معیارهای تضمین کیفیت و اعتبار دهی شده و با تولید دانش در این نهادها ارتباط مثبت و معنیدار دارند.
کلمات کلیدی :