ارزیابی محیط رقابتی در مدل های کسب و کار نوین با توجه به تحولات انقلاب صنعتی معاصر
دوره 6، شماره 20، بهار 1403، صفحات 63 - 76
نویسندگان : مهدی رحمتی *
چکیده :
با تغییر شرایط رفتار تجاری در دوران نوین صنعتی عصر حاضر، توسعه سریع فناوری های جدید، افزایش شدت رقابت و جهانی شدن در حال تغییر است و در نتیجه شرکت ها با چالش های جدیدی مواجه هستند. نیاز به تبدیل مدل های کسب و کار به مدل های نوین و بدون محدودیت وجود دارد که از نوآوری های باز استفاده گسترده ای می کنند. هدف غایی یک شرکت برای دستیابی به موفقیت در بازار مستلزم نظارت بر میزان اجرای استراتژی است. هدف این مقاله ارائه ابزاری برای ارزیابی محیط رقابتی و کارایی مدل کسب و کار یک شرکت توسعه ساختمانی با توجه به معیارهای اصلی صنعت نوین است. کاربرد عملی آن را در مطالعه موردی شرکت ساختمانی ارائه دهنده ی ارتقای رتبه شرکت از میزان اجرای استراتژی، افزایش کیفی کارکنان و رهبری و اجرای پروژه های کنترل اینترنت می باشد. در دیدگاه فرآیند کسب و کار، افزایش پارامترهای ارزیابی در همه فرآیندها مشاهده شده است. از دیدگاه فنی، درجه اتوماسیون و مقدار داده های منتقل شده بین دستگاه ها به طور مداوم افزایش می یابد و تعداد فناوری های هوشمند نیز ارتقا یافته است. نوآوری کارکنان که با تعداد راه حل های نوآورانه ارائه شده بیان می شود در سطح متوسط 19 ابتکار در سال حفظ شده است. نتیجه این مطالعه می تواند مبنایی برای تحقیقات بیشتر در توسعه یک ابزار ارزیابی با توجه به چارچوب مفهوم انقلاب صنعتی نسل بعدی و استفاده از آن در شرایط بازار پویا، برای بررسی انتظارات مشتری باشد.
با تغییر شرایط رفتار تجاری در دوران نوین صنعتی عصر حاضر، توسعه سریع فناوری های جدید، افزایش شدت رقابت و جهانی شدن در حال تغییر است و در نتیجه شرکت ها با چالش های جدیدی مواجه هستند. نیاز به تبدیل مدل های کسب و کار به مدل های نوین و بدون محدودیت وجود دارد که از نوآوری های باز استفاده گسترده ای می کنند. هدف غایی یک شرکت برای دستیابی به موفقیت در بازار مستلزم نظارت بر میزان اجرای استراتژی است. هدف این مقاله ارائه ابزاری برای ارزیابی محیط رقابتی و کارایی مدل کسب و کار یک شرکت توسعه ساختمانی با توجه به معیارهای اصلی صنعت نوین است. کاربرد عملی آن را در مطالعه موردی شرکت ساختمانی ارائه دهنده ی ارتقای رتبه شرکت از میزان اجرای استراتژی، افزایش کیفی کارکنان و رهبری و اجرای پروژه های کنترل اینترنت می باشد. در دیدگاه فرآیند کسب و کار، افزایش پارامترهای ارزیابی در همه فرآیندها مشاهده شده است. از دیدگاه فنی، درجه اتوماسیون و مقدار داده های منتقل شده بین دستگاه ها به طور مداوم افزایش می یابد و تعداد فناوری های هوشمند نیز ارتقا یافته است. نوآوری کارکنان که با تعداد راه حل های نوآورانه ارائه شده بیان می شود در سطح متوسط 19 ابتکار در سال حفظ شده است. نتیجه این مطالعه می تواند مبنایی برای تحقیقات بیشتر در توسعه یک ابزار ارزیابی با توجه به چارچوب مفهوم انقلاب صنعتی نسل بعدی و استفاده از آن در شرایط بازار پویا، برای بررسی انتظارات مشتری باشد.
کلمات کلیدی :
مدل های کسب و کار، انقلاب صنعتی، فناوری، نوآوری
مدل های کسب و کار، انقلاب صنعتی، فناوری، نوآوری
مشاهده مقاله
255
دانلود
7
تاریخ دریافت
۰۴ دی ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۱۹ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳