دوره 6، شماره 20، بهار 1403، صفحات 20 - 33
نویسندگان : محمود احمدی شریف و شاهرخ فاتحي *

چکیده :
هدف: بررسی نقش قابلیت نوآوری و ارتباطات بازاریابی یکپارچه در تاثیرگذاری رهبری مراوده ای و رهبری تحو ل گرا بر خرید سبز در بین ، شرکتهای دانش بنیان بخش سلامت در پارک فناوری البرز. روش : پژوهش حاضر از جنبه هدف کاربردی و و حیث روش تحقیقی توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری شرکتهای دانش بنیان بخش سلامت در پارک فناوری، البرز که حجم نمونه 126 نفر از بین مدیران و کارشناسان آن‌ها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS3 Smart استفاده شده است. یافته ها: رهبری مراوده ای و تحول گرا بر خرید سبز تأثیر مثبت و معنی داری می‌گذارند. قابلیت نوآوری در رهبری مراوده ای و رهبری تحو ل گرا بر خرید سبز تأثیر غیر مستقیم و معنی داری داشته است. نتیجه گیری:. رهبری مراوده ای و رهبری تحو ل گرا به پیشبرد بازارها به سمت پایداری محیطی و تولید مزایای مثبت زیست محیطی کمک شایان می کند.

کلمات کلیدی :
رهبری مراوده ای، تحول گرا، خرید سبز، قابلیت نواوری


مشاهده مقاله
92
دانلود
3
تاریخ دریافت
۱۳ دی ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۱۹ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳