دوره 6، شماره 22، پاییز 1403، صفحات 130 - 146
نویسندگان : نوروز نور اله زاده * و ملیحه امیدی

چکیده :
اقتصاد دیجیتال علی رغم فرصت های جدید، سوالاتی در مورد چگونگی سازگاری و رشد افراد و سازمان ها در این دوره جدید ایجاد می کند. فرهنگ سازمانی به عنوان عاملی پیشنهاد شده است که در نهایت ممکن است بر اثربخشی یک شرکت برای اجرای فن آوری های دیجیتال تأثیربگذارد. بطورکلی هدف این تحقیق بررسی تاثیر فرهنگ دیجیتال سازمانی برعملکرد مالی شرکت با در نظر گرفتن نقش میانجیگری دیجیتالی سازی کسب و کار و توسعه ارزش فناوری‌های دیجیتال بوده است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری اعضای متخصص گروه فن آوران هوشمند بهسازان فردا در تهران که حجم نمونه 99 نفری از بین آن‌ها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرارگرفته است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافته‌های تحقیق حاکی از اثر مثبت و معنی‌دار متغیرهای دیجیتالی سازی کسب و کار و توسعه ارزش فناوری‌های دیجیتال در تاثیر گذاری فرهنگ دیجیتال سازمانی بر عملکرد مالی شرکت دارد. همچنین دیجیتالی سازی کسب و کار بر عملکرد مالی شرکت تاثیر جدی دارد.

کلمات کلیدی :
فرهنگ دیجیتال سازمانی،عملکرد مالی، دیجیتالی سازی کسب و کار ، توسعه ارزش فناوری‌های دیجیتال  


مشاهده مقاله
19
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۱ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۰۱ شهریور ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۴ آذر ۱۴۰۳